Vanomobil

Campersite op Instagram

Overwinteren Spanje

Door Liza Bèr en Dixie

Maandag 4 november eindelijk vertrokken richting zuiden voor onze eerste overwintering 3 of 4 maanden ik denk dat dat wel zal meevallen we zijn in Dudelange aangekomen 257km niks dan regen dus… de camperplaats is gratis en geschikt voor de nacht

Dinsdag 5 november goed geslapen door de regen geen last gehad van andere geluiden de camperplaats krijgt van ons een 7.

We zijn weer vertrokken naar Langres nog steeds regen,daar zijn 2 gratis camperplaatsen wij gaan op de grote parking aan het toeristcenter staan vlakbij de aldi, weer goed geslapen en nogsteeds jawel regen en koud 5gr deze camperplaats krijgt een 6,5 van ons

Woensdag 6 november omdat het toch maar regende zijn we maar door gereden tot Revetin-Vaugris mooi camperplaats met alle voorzieningen en een mooi panorama en gratis zeker een 7,5 waard het is hier eindelijk droog en warmer 18gr is het dan toch waar eens voorbij Lyon dat het mooi weer begint.

Donderdag 7 november we zijn nu aangekomen in Remoulins een camperplaats aan de rand van het stadje langs een drukke weg naast de rivier jammer dat er geen sateliet ontvangst is maar wij geven toch een 6 het is gratis en er staan containers voor afval. Nb hier 23gr.

Vrijdag 8 november we zijn nu in Narbonne een heel mooie camperplaats aan parc des sports wel betalend 9 € maar alles is er aan de overkant van de Grote weg is een heel winkel en restauranten complex deze paats krijgt van ons 9,5, we hebben nu ongeveer 1280km afgelegd en dat zonder tolwegen en dat viel goed mee.

Zaterdag 9 november na het ontbijt met veel moeite en Hulp van een vriendelijke fransman van de parking afgeraakt mijn bankkaart werd niet aanvaardt door de automaat de brave man heeft zijn kaart gebruikt en ik heb hem het geld gegeven hehe ook niet gemakkelijk als ge de taal niet spreekt, eerst de wagen gewassen en dan vertrokken naar Le Boulou de camperplaats beviel ons niet, hebben gas en diesel getankt en zijn verder gereden naar Blanes we staan hier op een grote nette parking 100m van de boulevard en het strand, denk dat wij hier een paar dagen blijven.

Het is nu donderdag 14 november we zijn een paar dagen in Blanes gebleven en dan verder gereden naar Benicassim we hebben ons 300m voorbij het sanistation geparkeerd maar dat was niet te doen er was zoveel wind dat we ons verplaatst hebben we zijn achter een muur gaan staan de dag nadien zin we naar Burriana gereden de vader van onze buur woont daar nadien zijn we naar Denia gereden maar camper area odissea is daar niet meer zo zijn we dan in Javea terecht  gekomen een mooi plaatsje twee nachten daar gestaan, we staan nu bij camper area odissea in Calpe we kunnen hier maar drie dagen blijven, jammer een pracht plaats krijgt van ons een 9 zo de rest volgt o ja bijna vergeten in Javea hebben we LPG getankt.

Zo hier zijn we weer het is nu Woensdag 27 november we hebben geluk gehad we kunnen hier blijven staan tot 1 december en het bevalt ons goed alles is hier goed geregeld het sanitair wordt elke dag grondig gepoetst.

Er komt hier elke dag een bakker de aldi en lidl zijn hier 100m vandaan er staan hier 2 wasmachines en een droogtrommel ge kunt hier ook droogrekken lenen al bij al wij vinden het perfect en de omgeving valt ook best mee alles is tevoet goed te bereiken dus zeker een 9 voor deze camperplaats, o ik was het bijna vergeten wifi kost hier 2€ per dag douchen 1€ voor 7min. warm water.

Zo hier ben ik weer het is hier heel de voormiddag bewolkt geweest en het heeft geregend de  temperatuur 14gr maar de wind is koud morgen vrijdag zal het een zonnige dag zijn tegen zondag voorspellen ze weer regen maar dan moeten we op zoek naar een andere plek we gaan dan richting Benidorm denk ik maar dat laat ik u later wel weten daaaag.

Hallo vrienden hier ben ik weer het is nu dinsdag 10 december we zijn intussen in Benidorm terecht gekomen we staan op camping La torreta een beetje verouderde camping maar proper alles is er en de prijs valt mee heel de dag warm water en 4amp stroom is 15€ p/d bij lang verblijf, Internet kan ook daar zijn verschillende tarieven voor de mensen zijn vriendelijke en behulpzaam wij geven deze camping een 8 ze ligt het dichtst bij het centrum en strand, o wat zeker interessant is men kan hier in benidorm LPG tanken 7,5 km van de camping vandaan (GPS n38.5597222222 w0.13444444 ) Let wel op sommige  toestellen aanvaarden deze coordinaten niet daarom het adres cv70  kmpaal 47 benidorm Repsol benzinestation rechtover Toyota garage zo dat weten jullie ook weer.

We blijven hier zeker de rest van het jaar en dan zien we wel maar dat laat ik nog wel weten.

We zijn nu 30 december nog steeds op camping la torreta we waren aangenaam verrast met kerst een mooi cadeau gekregen een grote doos koekjes en een fles cava toch een mooi gebaar van de uitbater vinden we.

Het weer is intussen een beetje verandert we hebben wat regen en wind gehad maar de zon is iedere dag aanwezig.

We zijn nu half januari we staan nog steeds in benidorm we hebben pech met een van de elektrische fietsen de motor is om zeep en we kunnen hier nergens terecht, we hebben contact opgenomen met onze eigen fietshandelaar en hij heeft er voor gezorgd dat er een nieuwe motor hier naartoe gestuurd wordt, afwachten wanneer deze hier is dat heb je met die dure merken (gazelle) ´daar kan je niet overal mee terecht he´ maar het zal wel weer opgelost worden.

Zo hier zijn we weer Woensdag 5 maart we zijn ondertussen vertrokken uit Benidorm de problemen met de fiets zijn ook opgelost we hebben een dagje in Javea doorgebracht en staan nu in Oliva op camper park km ZERO een heel mooie camperplaats tussen oliva en gandia met alle voorzieningen ze krijgt van ons een 9 en is zeker een aanrader voor fietsers de prijzen voor verblijf gaan van 10€ tot 5 € kort of lang verblijf.

We gaan nu langzaam terug richting België we nemen onze tijd ervoor morgen rijden we verder naar Burriana daar gaan we wild staan op het strand, zo dat is het voor nu.

We zijn nu in Tavernes de la Valldign een 15km van Gandia een gedoog plaats voor campers vlakbij het strand achter de duinen er is hier water te krijgen en wc kan je ledigen als je een haak hebt, het is er stil er is hier ook maar 1 winkel open voor de camper raars er staan hier een 60 tal campers er zijn er die hier al twee maanden staan ik weet niet waarom het dorp is hier dood sommige komen hier al jaren … de zon zeker en gratis wij geven een 6,5 goeie tussen stop vinden wij.

Dus morgen toch maar verder naar Burriana of Benicassim we zien wel.

Het is dus Burriana (Castellón) geworden een mooie stopplaats voor een paar overnachtingen in het weekend druk bezocht door de plaatselijke bevolking ge staat ongeveer 1,8km van het stads centrum en 300m van de zondagmarkt ge staat op het strand waar een boulevard is aangelegd goed verlicht en mooi beplant met palmbomen en verder niets … rustig en gratis. Na drie dagen zijn we naar Platja Llarga  gereden een nacht gebleven wc geledigd en water bijgevuld weer gratis het is er wat lawaaierig door de nabijgelegen spoorweg. Dus zijn we weer verder gereden naar Platja D´aro een aanrader mooie plaats met alle voorzieningen behalve elektriciteit maar wel wifi en allemaal gratis we zijn er drie dagen gebleven en zijn toen naar Llanca gereden en hebben in het centrum van het dorp waar er een strandje en een jachthaven is gewoon op de parking gestaan en goed geslapen zeer rustig snachts en nu staan we in Port la Nouvelle ook een gratis camperplaats.

Port la Nouvelle is gratis van oktober tot Pasen met service mogelijkheden

Al deze camperplaatsen krijgen van ons een 6,5 behalve Platja D´aro die verdient een 9 te krijgen.

Het is nu donderdag 20 maart 2014 en we staan nu in Beausemblant ook een gratis overnachtingsplaats met alle voorzieningen en een pizzeria recht over de stelplaats en zeer rustig krijgt van ons een 8 ze is goed onderhouden.

Vrijdag 21 maart na een goede nachtrust zijn we naar Belleville ook een mooie plek om te overnachten met voorzieningen en gratis, we zijn dan toch maar verder gereden naar La Chapelle de Guinchay een zeer mooie camperplaats aan office de toerist 300m van een supermarkt en savonds een mobiele pizzeria ter plekke, alle voorzieningen aanwezig en gratis jammer dat parking hellend is wij geven een 7 voor deze plaats. We hebben goed geslapen en zijn verder gereden naar Nancy aan de jachthaven aan de rand van de stad 13€ maar je kunt er de wc casette niet ledigen voor de rest is er alles veel verkeer en veel volk dat naast de camper afloopt wij geven een 6 voor de casette te ledigen zijn we naar Millery gereden is maar 9km van Nancy dat lijkt ons een betere plaats om te overnachten, die onthouden we zeker we zijn dan maar verder gereden naar Diekirch voor camping Sure heb je 10 plaatsen met alle voorzieningen voor en na het seizoen kost het nu 7€ we blijven hier twee nachten en dan gaan we naar huis einde van de reis en onze eerste overwintering die heel goed meegevallen is.

Vanomobil

Telefoonnummer
Verberg mijn telefoonnummer
Zakelijk account
Heeft uw onderneming betrekking tot kampeerauto's?