Standaard motorhome 6 meter lang 3m hoog 
noodnummers Belgie
om af te drukken
opent in nieuw venster

Standaard motorhome informatie

HOME campersite
Standaard motorhomes VAN plusvan Hymer
campersite
HOME campersite

Nieuw Forum
Kalender
Sitemap
Verdelers Belgie

Links naar nuttige websites over motorhomes

100 Merken
33 VAN Merken
80 merken USA
Clubs MH

motorhomes Te Koop in 5 prijsklassen

onder 25000 €
plus 25000 €

Motorhome verhuur klik

campersite menu Motorhomes soorten

Mini VAN upd
VAN upd
VAN plus

menu Motorhomeparkings

Ideale parking
Duitsland

motorhome parkings camperplaatsen in Belgie

Aalst O-Vl
Antwerpen
Arlon
Assenede

100 reisverhalen met mobilhomes klik

Alle reizen
Benidorm
Cote Fleurie

dusseldorf 2013

Dusseldorf 2001

naar ALDE verwarming klik

Alde verwarming
Banden
Verwarming

Tips

Aankooptips 1
Afschrijving
Nummerplaat

Aanhangwagens voor achter de motorhome

Autotransporter

Toerisme Waarheen

Vlaanderen
Wallonie

YouTube

MH reizen

facebooktwitter

disclaimer klik


campervan motorhomes
Campervan
motorhomes bij
verdelers Belgie

Camperbus mobilhomes
Camperbus
Dealers in Belgie


6 meter mobilhomes integraal en halfintegraal in Belgie
6 meter MH
Belgische verdelers
3_1    



SURFTIPS    

RondritSpanje
LiFePo4 accu
Minivan
Bedden
Zitgroep
Franse Ardennen
VAN camperbus
Video MH Reizen
33 VAN merken
Kostprijs
6 meter MH new icon
P Vleteren

Aankooptips 1   2   3   4   5   6  |  Tips 1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18

Aankooptips Standaard motorhome

Wat is een Standaard motorhome ? Een standaard motorhome is een motorhome die het midden houdt tussen lengte en handigheid, tussen lager verbruik en comfort, en die bovenal rekening houdt met peage kosten, die mobilhome betaald ook het minimum op de ferryboten.

Heeft die motorhome een euro 4 of 5 motor met een roetfilter, dan zal hij in de toekomst minder rijtaksen betalen en minder tol op de autowegen, want europa wil tol heffen (weeral) op de autowegen, ieder EU land zal dan verplicht autowegen belastingen heffen vanaf 3,5-ton, en die extra mobilhome belastingen zullen berekend worden volgens de euro normen.


europa taks kartel Nog meer belastingen, de dieselprijs moet even hoog zijn als de benzineprijs, en overal in Europa gelijke brandstofprijzen (lees de goedkoopste landen verhogen hun prijs)

De EU ? Onder het motto van een vrije markt met meer concurrentie wordt de voornaamste concurrentie, die tussen landen onderling, volledig uitgeschakeld.
Omdat wij Motorhome-liefhebbers daar het slachtoffer van zijn geef ik hier de link naar het hele verhaal van Kim Winkelaar, het is wel politiek getint, u bent verwittigd.

Wij consumenten vergeten al te gemakkelijk dat we naast onze motorhome peage ook die van de vrachtwagens betalen wanneer ons water en brood op tafel komt. Vergeet niet dat producten vóór ze af zijn tot 10 keer vervoerd worden, denk aan de grondstoffen en toeleveringen, plaatsen van accessoires enz.
Als we onze mobilhome als voorbeeld nemen, Bij Fiat worden alle onderdelen aangeleverd, Fiat bezit geen grondstoffen. de chassis worden dan vervoerd naar vb. Eura-mobil. Daar worden nog eens alle gebruikte stukken aangeleverd, en tenslotte wordt de motorhome tot bij de Belgische Verdeler vervoerd.
Hoe duurder de diesel en de vrachtwagentol, hoe duurder onze producten

Een standaard motorhome = maximum 3.5 ton. Maximum 3 meter hoog en Maximum 6 meter lang

1 kg meer dan 3500 kg betaald zich blauw aan vrachtwagen tol (maut) in Oostenrijk.
1 cm hoger dan 3 meter betaald "classe 3" op de Franse autowegen. Plus 3 meter hoog + lichte aanhangwagen betaald zelfs classe 4, zoveel als een 40 tonner, 0.20 € per Km.

België, Vlaanderen Brussel en Wallonië ruziën niet over nieuwe kilometerheffing in 2016 lees meer hierover
Moeten belastingen niet dringend gekoppeld worden aan de index ?

Op de ferryboten, langer dan 6 meter betaald altijd meer, soms dubbel, vooral in Noorwegen.

Neem je met uw motorhome zelden of nooit de tol autowegen in Frankrijk of reis je niet naar naar GB, Noorwegen of Griekenland met de Ferryboten dan is deze pagina niets voor u, maar in Frankrijk en ook in Duitsland betaal je straks ook op de nationale wegen. In Frankrijk staan de betaal portalen al klaar op de nationale wegen. lees meer, boven de 3,5 ton betaal je per km. onder de 3,5ton per periode.

En door dat deze Standaard mobilhome ook niet alle voordelen in pacht heeft zal het wikken en wegen zijn, de voordelen tegen de nadelen, wil je meer laadvermogen moet je overstappen op een zwaarder chassis.


Om eens over na te denken, zeker lezen !
LMC Explorer 720 en 730
Voor alle ´melkkoeien´ in Europa...   Eerst een beetje geschiedenis.

In het jaar 2000 na Christus, dus zestien jaar geleden ...
kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 Dollar. dus 1 vat koste 72 Euro.
Aan de pomp betaalden we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.

In het jaar 2008 na Christus, ergens midden maart, acht jaar geleden dus ..., krijgen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kost nu 110 Dollar. Dus 1 vat kost 70,1 Euro (Oeps ??!!...) aan de pomp betalen we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel...
rijtaks
En nu, mijn beste melkkoeien stel ik me de volgende vraag :
Als 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) dan in 2000,

waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel ? !

Iemand moet hier serieus zijn zakken aan het vullen zijn, dat kan niet anders

Dus mijn beste ´melkkoeien´ blijf braaf verder werken en hou jullie ogen gesloten, maar de dag komt dat de Dollar terug omhoog gaat en hier wil ik zelfs niet over spreken wat de gevolgen zullen zijn... iedereen moet dit weten en begrijpen. We zijn mischien ´melkkoeien´ maar we zijn niet stom !

met dank aan Harrie van den Berg.


Zo gezellig kan het zijn in Klusserath op de motorhome parking


Brandwonden : Helpt eiwit van een ei echt bij brandwonden ?

Handel bij een verbranding altijd als volgt : eerst 10 minuten koelen met lauw zachtstromend water. Smeer na het koelen niks op de wond, maar dek het alleen af met een steriel gaasje of schone theedoek. Laat vervolgens een arts de brandwond beoordelen.

Brandwonde stichting logo Second Opinion : Koel de wonde onmiddellijk na het brandongeval gedurende een twintigtal minuten, onder lauw stromend water.
Doe dat zo vlug mogelijk, want een half uur later baat het niet meer.

Waarom ? Koelen is belangrijk om de ernst van de brandwonde te beperken en om haar genezing te bevorderen. Het onmiddellijk afkoelen met lauw water, en dit gedurende 20 minuten, doet de temperatuur van de verbrande huid dalen en verhindert op die manier dat de wonde zal nabranden en de kwetsuur zou verergeren. In bepaalde gevallen zal die eenvoudige handeling een spontane genezing toelaten. bron brandwonden.be

Is eiwit, meel of tandpasta goed bij brandwonden ? www.goeievraag.nl klik


Duitse weg-sensor bespeurt overgewicht en gebreken truck :

Op 6 mei starte langs Autobahn 8 in Duitsland een door de EU gesponsord proefproject.
Weg-sensoren gaan gebreken en overgewicht bij vrachtwagens detecteren.
Voor het ogenblik kunnen zowel overbelading, de staat van de remmen als de staat van de banden automatisch gecontroleerd worden.

In de toekomst kan het zelfs zijn dat transporteurs automatisch een boete ontvangen, vergelijkbaar met snelheidsovertredingen.

Testtraject : Het testtraject ligt ter hoogte van Bad Aibling aan de A8 tussen Salzburg en München en de proef heeft de naam ASSET-Road. De letters staan voor Advanced Safety Support Essential Transport.

Naast Duitsland doen nog negen andere EU-landen mee met ASSET-Road, ook de landen India en Tanzania doen mee. De EU neemt het grootste deel van de kosten voor haar rekening, 6,1 miljoen euro van het totaalbedrag van 8,2 miljoen euro.


Aankooptips 1   2   3   4   5   6  |  Tips 1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18

Alpha Temse logo
klik
Alpha Temse


mobilhomes Denys Tielt
klik
Denys Tielt


Dicar motorhomes Geel klik
klik
Dicar Geel


Ruwelka Verzekeringen Gistel West Vlaanderen klik
klik
Ruwelka
Verzekeringen


Camper Diem interieur vernieuwing klik
klik
Camper Diem


GTS Motorhome Carrosserie Gent
klik
Carrosserie GTS

ABC MOBILE logo mobilhomes
klik
ABC Mobile


Motorhomes Urbano Oostende logo
klik
Urbano Oostende


Vanomobil motorhomes logo klik
klik
Vanomobil


VEE Motorhomes Werchter
klik
VEE Motorhomes


Decock carrosserie uitdeuken klik
klik
Dent en Car Repair




bed indelingen in motorhomes van dwarsbed tot queensbed
Prevost H3-45 Double Slide
bed indelingen



Motorhome tips

Aankooptips 1
Aankooptips 2
Standaard MH
Wielbasis
Kostprijs
Android apps
Apps iPhone
Bedden new
Badkamer new
Keuken info
Zithoek new
Champagne
TV in MH
Lente Tips
leven in de MH
Nierdialyse Nummerplaat
Ongeval en nu
Overnameprijs
Rijbewijs C
Kilometerheffing
Verlies docum.
Vóór U vertrekt
Wegenschade
Wintervakantie
Wintertips
YouTube logo

Polizei kontrolle




volgende mobilhome TIP
naar aankooptips 4

naar boven     Home
3,5 ton motorhomes
Een echte motorhomeliefhebber is iemand die alle soorten motorhomes kan waarderen
HOME campersite
mini VAN
VAN campervan
MH 6 meter lang klasse
halfintegraal
3,5 ton klasse
3,8 tot 4,8 ton
5 ton klasse
6 ton klasse
8 ton klasse
26 ton Mercedes
Alkoof MH
3 assers
Fifth Wheel
Monocoque
China MH
Oldtimers
Opzetunit
Safari 4x4
Slide Out
USA Class B
USA Mercedes
USA Class C
USA Dream Ami
USA Toterhomes
dode link of hint melden ?
dode link melden
hint voor standaard MH